Så här arbetar vi på Nina Hemtjänst & hemsjukvård
Beställning

Vi tar emot en beställning från Uppsala kommun. Självklart har vi även personal som hjälper dig med din ansökan!

Första träff

Vi kommer ut och träffar er för att prata igenom era behov.

Planering

Vi utformar tillsammans en så kallad genomförandeplan efter era behov och önskemål.

Personal

Vi matchar personal efter era behov och önskemål.

Uppföljning

Vi följer kontinuerligt upp och lyssnar på vad mer vi kan göra för dig och dina behov.

Hemtjänst & hemsjukvård

Nina har arbetat med hemtjänst och hemsjukvård i Uppsala kommun sedan 2008. Kärnan i vår verksamhet är individen vilket vi utgår från när vi lägger upp en genomförandeplan. Enligt lagen om valfrihetssystem (LOV) har du som är i behov av hjälp rätt att välja vem som ska hjälpa dig i hemmet. Vi har ett brukarombud som gärna hjälper dig med din biståndsansökan.

Hemtjänst

Många äldre och människor i behov av hjälp föredrar att bo hemma så länge det går men kan behöva hjälp och stöd för att utföra dagliga sysslor och personlig omvårdnad.

Läs mer

Hemsjukvård

Du som har beslut om hemsjukvård får själv välja vem som ska utföra den. Hemsjukvård är något som kan behövas tillfälligt eller under mer permanenta former.

Läs mer

Ledsagning

Att få göra fritidsaktiviteter är viktigt för alla. Om du behöver hjälp med att ta dig till olika aktiviteter utanför hemmet kan du ha rätt till en ledsagare, så kallad ledsagarservice.

Läs mer

Personligt bemötande

Nina arbetar aktivt med att vara ett personligt och tryggt alternativ. Vi är ett familjeföretag och vill att den känslan ska förmedlas till alla våra anställda, brukare och patienter.

Läs mer

Kontakta oss så berättar vi mer om våra tjänster.

0736 22 44 68 diana@nina.se

Kontakta oss

Om Nina

Vårt arbete rör människor som på olika sätt och i olika faser i livet behöver stöd och hjälp. Nina strävar efter att göra det så enkelt som möjligt för de individer, patienter och anhöriga som vi kommer i kontakt med. Vi finns som stöd i fråga om att ta kontakt med socialförvaltning och så klart mellan brukare och anhöriga. Inom Nina talas gemensamt över tolv språk och vi gör alltid vårt yttersta för att kunna kommunicera på ett sätt som våra brukare och patienter känner sig trygga med.

Allra Bästa Diana! Jag vet inte hur jag skall kunna tacka dig. För mig blev resan ett minne för resten av mitt liv. Fyllt av gamla minnen från mina barn- och ungdomsår. Det blev även en del tårar - förstås. Tack snälla du/er!

— James

Biståndsansökan

Vi hjälper dig gärna med din biståndsansökan, läs mer här om hur det går till.

Läs mer

Vi pratar 12 språk

Vår personal har idag språkkunskaper inom svenska, engelska, kurdiska (sorani och kurmanji), persiska (farsi), dari, ryska, turkiska, arabiska, polska och övriga språk vid behov.

Läs mer

Lediga tjänster

Här annonserar vi ut våra lediga tjänster, samlat för alla våra verksamheter. Kontaktinfo om du har frågor gällande tjänsten finns i respektive annons. 

Läs mer