Så här arbetar vi på Nina med hemtjänst i Uppsala
Beställning

Vi tar emot en beställning från Uppsala kommun. Självklart har vi även personal som hjälper dig med din ansökan!

Första träff

Vi kommer ut och träffar er för att prata igenom era behov.

Planering

Vi utformar tillsammans en så kallad genomförandeplan efter era behov och önskemål.

Personal

Vi matchar personal efter era behov och önskemål.

Uppföljning

Vi följer kontinuerligt upp och lyssnar på vad mer vi kan göra för dig och dina behov.

Hemtjänst i Uppsala kommun

Vi på Nina har arbetat med hemtjänst-verksamhet i Uppsala sedan 2008 och kärnan i vår verksamhet är alltid individen. Enligt lagen om valfrihet (LOV), har du som individ rätt till att själv välja vem som ska hjälpa dig i hemmet och vi på Nina har ett brukarombud som gärna hjälper er med en biståndsansökan. Som tidigare nämnt så utgår all vår verksamhet från individen och för oss är det viktigt att skapa en trivsam levnadsmiljö för de äldre. När ni väljer oss på Nina som val av hemtjänst så ser vi till att ta fram en individuell genomförandeplan vilken vi sedan tillämpar på vår dagliga verksamhet för att kunna erbjuda en så pass bra tjänst som möjligt.

Hemtjänst

Många äldre och människor i behov av hjälp föredrar att bo hemma så länge det går men kan behöva hjälp och stöd för att utföra dagliga sysslor och personlig omvårdnad.

Läs mer

Hemsjukvård

Du som har beslut om hemsjukvård får själv välja vem som ska utföra den. Hemsjukvård är något som kan behövas tillfälligt eller under mer permanenta former.

Läs mer

Ledsagning

Att få göra fritidsaktiviteter är viktigt för alla. Om du behöver hjälp med att ta dig till olika aktiviteter utanför hemmet kan du ha rätt till en ledsagare, så kallad ledsagarservice.

Läs mer

Personligt bemötande

Nina arbetar aktivt med att vara ett personligt och tryggt alternativ. Vi är ett familjeföretag och vill att den känslan ska förmedlas till alla våra anställda, brukare och patienter.

Läs mer

Kontakta oss så berättar vi mer om våra tjänster.

0736 22 44 68 diana@nina.se

Kontakta oss

Ett personligt bemötande

Vi tror på det personliga mötet och att bygga en relation gentemot våra brukare. I vår personalgrupp har vi bland annat vårdbiträden, undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter som är där för våra brukare. Vi har även personal som kan olika språk, detta då vi inte tycker att språkliga barriärer skall vara ett hinder i vardagen för de äldre.

Processen att behöva söka hjälp för en anhörig kan vara påfrestande och det är vi väl medvetna om. Vi jobbar aktivt för att vara ett stöd i den processen och för att det ska kännas tryggt och bra att lämna över lite av ansvaret till oss.

Har du frågor om hemtjänst i Uppsala? Kontakta oss!

Om du har fler frågor om oss på Nina eller hur vi bedriver vår dagliga verksamhet, ta då kontakt med oss antingen via mail eller telefon så berättar vi gladeligen mer om oss och våra ambitioner. Vi besvarar också frågor om hur du går tillväga för att få oss som ditt vårdombud.

Allra Bästa Diana! Jag vet inte hur jag skall kunna tacka dig. För mig blev resan ett minne för resten av mitt liv. Fyllt av gamla minnen från mina barn- och ungdomsår. Det blev även en del tårar - förstås. Tack snälla du/er!

— James

Biståndsansökan

Vi hjälper dig gärna med din biståndsansökan, läs mer här om hur det går till.

Läs mer

Vi pratar 12 språk

Vår personal har idag språkkunskaper inom svenska, engelska, kurdiska (sorani och kurmanji), persiska (farsi), dari, ryska, turkiska, arabiska, polska och övriga språk vid behov.

Läs mer

Lediga tjänster

Här annonserar vi ut våra lediga tjänster, samlat för alla våra verksamheter. Kontaktinfo om du har frågor gällande tjänsten finns i respektive annons. 

Läs mer